Ett litet men svårt ord

Ordet "Nej" måste vara ett av de absolut svåraste ord som finns att få fram!

Men på senaste årsmötet i skidklubben fick jag ju veta att det inte har med bestämdhet att göra, utan med ålder. Så då behöver jag ju inte gräma mig lika mycket. Tydligen måste man vara 40+ för att behärska det kniviga ordet... Så jag har ju några år till på mig att träna =)

Hur ofta tänker man inte "Nej, nej, nej, NEJ!" och hör ändå sig själv säga "javisst!"...?

Jag har börjat lära mig att säga nej till telefonförsäljare nu, men står de utanför dörren och knackar på, då är det kört! Ännu mer kört är det om man släpper in dem och låter dem prata på... (tips till alla som vill sälja nått till mig!)
Då står man där sen med en femårsprenumeration på "AHA - årsbok" som sedan står i bokhyllan och samlar damm... jättebra!

Vår personalchef kom idag och frågade mig om jag kunde ta ett extrapass i sommar. Under min semester. En lördag. En natt då det kommer vara galet mycket folk och förmodligen många fulla drägg. Jag sa ja. Det där andra ordet var alldeles för svårt att säga. avancerat att formulera.

Har en vän som skrattade gott åt denna historia. Han sa:
- Erkänn nu, du tog det ju för pengarna! Nån annan anledning kan inte finnas att säga ja till ett sånt pass under sin semester! Du är allt en riktig kapitalist du!
hmm... kapitalist? Analfabet skulle jag kalla det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0