Fel fel fel, men ändå rätt!

Ibland är man inne i en period när mycket kan bli fel.
Igår skrev jag fel, och idag hörde jag fel.

Idag på jobbet kom en äldre herre fram till mig och sa:
- Har du dildo?
Jag blev ganska paff och stirrade en halv sekund på mannen innan jag tänkte att han måste ju ha sagt något annat...
så jag frågade honom vad han sagt och han säger igen:
- Har du dildo?
Nu börjar jag fundera lite, driver han med mig eller har jag fått något fel på hörseln? Lite generat frågar jag ännu en gång efter vad han sa och den här gången hör jag vad det är han VERKLIGEN säger. Nämligen;
- Har du dill då?

Igår fick jag lite överraskande ett mail på facebook från en kille som jag är tämligen säker på att jag aldrig någonsin sett eller pratat med. Det enda som stod i mailet var "adda min msn", och så hans adress. Så nyfiken som man är så addade jag ju adressen. Några timmar senare satt jag och kollade på fredagens underhållningsprogram på tv, då det började blinka på datorn. Killen jag addat tidigare hade skrivit hej. Så vi började prata och rätt vad det var så frågar han vem jag är. Vem JAG är? Det var ju han som ville att jag skulle adda... då borde han ju veta vem jag är! Påminner honom om det, och loggar in på facebook för att kopiera mailet jag fått, men till min fasa upptäcker jag då att jag har skrivit fel! Jag har missat en del av adressen och därför addat nån helt annan! pinsamt! 
     Där trodde jag att jag skulle be om ursäkt och att vi sedan skulle ta bort varann, men så blev det inte. Istället pratade vi ganska länge, och han var väldigt trevlig. Så det slutade med att han nu inte bara finns på msn, utan även på facebook. OCH att vi eventuellt kommer att ses. Det visade sig nämnligen att vi kommer vara på samma plats vid samma tid ett visst datum i maj. Vad sägs om den slumpen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0