Bra läsning i Metro

Och när vi ändå är inne på Stockholm kommer jag osökt att tänka på regeringen. Det har ju gnällts en hel del från den röda sidan om regeringens förändring av sjukförsäkringen, därför blev jag grymt nöjd när jag läste detta i metro, och då ska man även tänka på att detta (artikelförfattaren) är en person som egentligen inte är anhängare av den borgerliga regeringen.

Några utdrag från artikeln;

"Regeringen har avskaffat den passiva förlängningen av sjukskrivningen och i stället prövas regelbundet om andra uppgifter eller yrken kan passa och ett ambitiöst system för rehabilitering är sjösatt. Sedan dess har långtidssjukskrivningarna halverats."

"På vägen har regeringen också begått misstag, skapat förvirring om vad som gäller och skyllt ifrån sig på handläggare när det ett tag såg ut som att cancersjuka skulle tvingas arbeta. Det är illa och de förtjänar allt skäll de får för det. Men jag ser hellre att de begår några misstag när de släcker en brand än att de låter det brinna – eller häller på bensin, som den förra regeringen."

Mycket bra artikel! Och som sagt; Bättre att göra några misstag när man släcker elden, än att låta det brinna eller hälla på bensin.

Kommer att bli ett spännande val 2010, och jag hoppas, önskar och tror att vi får behålla den regering vi har idag! Om Mona Sahlin blir statsminister kan det ju inte gå annat än utför...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0