Vinterland

Ok, nu är det allvar här, VEM la Kumla i Sibirien i natt?? Riktigt, riktigt kallt idag... 

Låset på bilen frös fast, så jag fick klättra in genom bagageluckan för att ta mig till förarsätet... Kände mig ungefär lika smidig som en lastbil... Tur iallafall att ingen såg mig! 

Lämnade in bilen på verkstan (igen!) imorse och sen gick jag hem. KALLT! Fick nästan ångest när jag tänkte på att jag skulle behöva gå tillbaka och hämta bilen senare... Det är förvisso inte så långt att gå, men när det är kallt blir varje meter plötsligt tre... Det är lite som med mjölkeffekten. Hur lite du än har i glaset när du tappar det, så blir det alltid dubbelt så mycket när det ligger på golvet. 

Såhärdags på året brukar jag vara färdig med alla julklappar, eller iallafall nästintill. I år är jag bara klar med en persons julklappar. Min systerdotters... Har inte ens fått önskelistor från nån annan än, så det blir till att fundera på vad som kan passa... Har iof. vissa ideér som jag tror skulle uppskattas... 

Hur är det annars med julstämningen? Nja, sådär får jag lov att säga... Julmusiken går varm i spelaren, granriset hänger på balkongen, tomtarna står på plats och adventsstaken är tänd... Men nä. Det enda som gör att det känns som att det snart är jul är att det är så kallt ute.  

Läste förövrigt nått i tidningen häromdan som fick mig att le. De brukar ställa frågor till ett antal personer och en av frågorna var "Vilken seriefigur påminner din partner mest om?" Varpå en man svarade "Hon är en blandning av Modesty Blaise och Lilla Plupp." Haha! Underbart svar! Men hur ska man tolka det? Är hon en galet sexig kvinna som bor i fjällen och umgås med en lämmel? Har hon tovigt blått hår, är en hand hög och skjuter bättre än James Bond? Är hon en skurkarnas skräck som kan prata med djur?


                   +                 = ?
                              Plupp                                                                                                       Modesty



                                                                                                            

Kommentarer
Postat av: Elin Karlsson

haha! plupp/modesty kvinnan skulle jag vilja se! du tänker väl inte köpa julklapp till mig va? jag har inte råd att köpa till mina vänner, fast jag gärna vill :S

2009-12-02 @ 17:40:15
Postat av: Channah

Jo, du får nog en julklapp, eftersom jag inte gav dig nån födelsedagspresent i år... Men du behöver inte ge mig nått! Fick ju av dig i somras, även om jag tror den blev kvar hos Jojo skämmas

2009-12-02 @ 22:11:37
Postat av: Elin Karlsson

haha! är den kvar där än? helt virrigt blev det, glömde ju totalt av att ha presentutdelningen :S

2009-12-03 @ 11:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0