Helgen som var...

Har varit kul, trevlig, mysig, och väldigt innehållsrik... (Ja, det är ju en definitionsfråga iochförsig, under lördagen var man väl ganska inaktiv under några timmar.) 

Jag har shoppat (Ok, Christian har shoppat...!), Festat, sett på film, jobbat på Ultran, ätit pizza, umgåtts med trevligt folk och haft en allmänt bra helg.   

Min far har fyllt år, men än har vi inte firat det, för nu under helgen har han varit med på ett stolleprov. Ultraweekend i Hallsberg. Han har sprungit ett 24 timmars-lopp! Men presenten ligger här redo och klar. Hade väl iof. kunnat ge honom den när vi var där, men jag antar att vi snart ska fira honom "på riktigt", så då är det bättre att han får den då... 

Kvällarna har blivit sena den här helgen... Och morgnarna tidiga! Som bekant, Jag och planering går inte alltid så bra ihop...  

Hade en riktigt kul kväll inne i Örebro med Elin, Christian och Christian i fredags. Började med uteservering vid Pastabaren och sen vidare in på Frimis där det dansades och var trevligt. Väl hemma i Kumla var vi runt 3, och sen skulle man upp och in till Hallsberg till 8, då det skulle jobbas på Ultran... Det var lite virrigt med vad man skulle göra där i början, men det löste sig ju snart... 

På lördagen blev det Zäta. Eller GE-spot som det heter numera. Trots att ingen säger det. Där fick ordet "kollega" en helt ny innebörd...! (Kan gå in närmre på det en annan gång.)  Kom inte i säng förrän 4 i morse, och började jobba på Ultran vid 6... Var faktiskt inte så jobbigt att komma upp som jag hade trott, och var riktigt trevligt där! Solen sken och folk var glada och trevliga. Hur man nu kan orka vara så glad när man har skoskav, kramp, blåsor, muskelvärk, m.m, m.m och dessutom sprungit runt 13 mil! Löpare är ett släkte för sig! =) 

Ikväll blir det iallafall i säng tidigt. Sent tre nätter i rad nu, och upp tidigt... Känner att jag inte klarar en sån omgång till nu. Jag börjar bli gammal...! 

Helgens låt; Rap das Armas
Helgens citat; "Ni är ju sånna där...kollegor!" alt. "Nu har jag mattan. Nu saknas bara kärringen!"
Helgens bristvara; Sömn 

Tack för en fin helg! =)


                          
                            Lite små-trött efter en helkul helg =)


                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0