Vad är det egentligen för dag...?

Jag misstänker att nån på Interpress känner sig lite förvirrad över vilken dag det är egentligen, efter det fina brevet vi fick på jobbet idag...

Normalt sett brukar de ha skrivit datumet då brevet skrevs högst upp i högra hörnet. Nu hade de tydligen skrivit brevet imorrn... inte illa att kunna skicka ett brev dagen innan man ens skrivit det! Det är väl höjden av snabbhet! ;)

Men detta var inte det enda virriga i brevet... Längst ner passade de på att önska oss en trevlig nationaldag! Så inte nog med att de inte visste om det var den 3:e eller 4:e... De verkade tycka att det var bäst att skriva om nationaldagen också, man vet ju aldrig... den skulle ju kunna ha flyttats från den 6:e till den 3:e (eller den 4:e som de verkade tro att det var).

En annan teori är ju att den som skrev brevet trodde att det var den 4:e när han/hon skrev och det tar ju ett par dar att skicka det, så han kanske tror att det är den 6:e idag...

Ser framför mig en liten gubbe med bordsflaggstång, bermudashorts och hawaiiskjorta, redo att fira nationaldagen då chefen ringer och talar om att 3:e Juni inte alls är en röd dag...

Och på tal om att se saker framför sig... Min kära mor berättade om en dröm hon haft i natt... om mig. Den var dock ganska sjuk så jag tänker inte skriva den här... vet inte om den vore mest pinsam för mig eller för henne... Men hon hade iallafall skämts när hon drömde och jag tyckte det var pinsamt när hon berättade den, trots att det inte hänt och aldrig kommer att hända... Men när nån berättar något kan man ju på nått sätt se det framför sig som om det hänt. Och det gjorde jag ju. och skämdes. igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0