Morgonstund har guld i mun

Mornar är inte min favorit tid på dagen... Har aldrig varit, kommer aldrig att bli... Att behöva lämna den där varma, mjuka, härliga sängen är ju självplågeri utan dess like!
Men idag har jag äntligen fått använda det gamla uttrycket "morgonstund har guld i mun". Den här morgonen bjöd nämnligen på en hel del guld!

De senaste två mornarna har varit lite udda... Igår vaknade jag av att det plingade på dörren strax efter 8... Vem är dum nog att ringa på min dörr så tidigt?!? Men det var ju bara att yrvaket kravla ur sängen, svepa täcket om sig och ta sig till dörren. Där ute stod en hantverkare och såg minst sagt förvånad ut över mitt...ehm... val av klädsel...
Han förklarade att han var där för att byta mina fönster och då vaknade ett vagt minne av en lapp i posten om det för flera månader sedan... Ajajaj...nu blev det bråttom! Medan han gick ner och hämtade sina grejer fick jag snabbt slänga på mig lite kläder och riva bort allt ur fönstret... pinsamt pinsamt!

Idag då... Hade bokat en tvätttid på morgonen. dumt. Vaknade inte av klockan av någon anledning utan vaknade en kvart efter att min tid hade börjat. Fick kasta mig upp och riva på mig lite kläder, få fram alla medel och kånka ut tvättkorg och påsar i hallen och ta mitt tvättstugekort... eh... om det nu hade varit där...
Svor en lång ramsa och for runt och letade efter kortet. Lite tråkigt att bo själv, för då kan jag ju inte påstå att nån annan hade slarvat bort det, utan här var det jag som var klanten.

Men den som letar...han söker! Och nog sökte jag både länge och väl. Hittade en hel del andra roliga saker! Efter en stund hittade jag kortet iallafall. Bredvid låg ett kuvert. Tittade i det och snart var min sura min som bortblåst! Det låg 1500 kr i det där kuvertet! Jag är bönhörd!!! Morgonstund har verkligen guld i mun! =)

Måste vara min turdag idag! Kanske borde köpa en lott?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0