Konversera mera!

Det fina med att åka kommunalt är alla roliga konversationer man får höra... Tänkte dela med mig av en jag hörde på tåget från Stockholm;

Tonåring 1: Du vet den där låten... 800 grader?
Tonåring 2: Ja...?
Tonåring 1: Ja, vet du vad den handlar om? (Låter exalterad, som om han har en fantastisk upptäkt att dela med sig av...)
Tonåring 2: Ehh... nja... alltså, det är ju kallt och varmt och massa barn och grejer.
Tonåring 1: Jamen fattar du inte? De ska ju avrättas! Det är ju om koncentrationslägret!!!
Tonåring 2: Va? Hur vet du det?
Tonåring 1: (Nu väldigt exalterad) Ja, men de säger ju det... Först är det kallt, det var ju vinter! Men "snart blir det varmt, det blir 800 grader". Det blir det ju när man eldar upp barnen!

Behöver jag ens nämna att det var svårt att hålla sig för skratt...?

Och på tal om roliga konversationer hade jag en med en bekant:

B: Ex är underbara varelser som livnär sig på ens livsglädje
Jag: Haha, det där var ju dagens citat!
B: Även blinda hönor hittar korn ibland.
*mellanprat*
B: Jag bjuder på en glass om du tar mitt pass!
Jag: Nää, glass är inte bra för beachen... Måste ju komma i badkläderna ;)
B: Jag hade sånna drömmar en gång i tiden...undra vad som hände sen?
Jag: Du kanske insåg att det var lättare att köpa badkläder i en storlek större?
B: Jag tror att det är ditt fel.
Jag: Mitt fel?
B: Du står där nere på XXXXXX med ett stort leende och säger: Du ska inte ha en stora mosmenyn då?

                                      Det är ju sallad på den nu för tiden


Så det är illa. Jag är alltså orsaken till att folk badar i vassen om sommaren! Skäms på mig!
(För övrigt kom vi fram till att mina kollegor är medskyldiga eftersom jag bara jobbar natt en vecka i månaden...)


Kommentarer
Postat av: Conny

En blond brunett!

haha altid roligt med folk som kläcker ur sig oväntade saker. Har en äldre dam på mitt jobb som är expert på just detta!

Morgonstund har guld i mun råkade bli "morgonstånd har guld i mun"

Rasten var slut och då sa hon: "Nu är det paus" det var dock paus ifrån rasten så hon var inte helt fel ute.

Hon öppnade bildörren och råkade pressa bröstet mot bildörren. En annan kollega gick precis förbi och sa då "akta så du inte får punktering". Hon böjde sig ner och kollde sina bildäck, men dem var ju hela såklart.

Tyvärr så har jag glrömt bort alla sitat och om jag skulle komma ihåg alla så skulle jag kunna skriva en bok!

Det är hemskt kul att jobba med denna dam för rätt som det är kommer det ett nytt sitat att skratta åt

2009-05-18 @ 22:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0