Omåttligt populär

Ibland är man omåttligt populär... Eller vad sägs om den här konversationen...?

Bekant: Har du funderat på hur många vänner man egentligen har? Riktiga vänner?
Jag: Ehh... nja, hur menar du nu?
Bekant: Jamen, om du dog idag... Hur många tror du då skulle komma på din begravning? Ärligt?
Jag: Jag tror faktiskt att det är ganska många...
Bekant: Jamen, nu menar jag ju de som faktiskt skulle sörja, inte bara kontrollera att du verkligen är död....

Tack för den...

Min morbror hade också fått sig en känga på jobbet:

Kollegan: Fick du ofta stryk som liten?
Morbror: Nej...
Kollegan: Synd!

För övrigt tror jag att jag är omåttligt populär hos personen med mitt gamla mobilnummer... När jag bytte nummer ringde jag ju inte direkt runt och sa det till folk, så de som inte visste att jag bytt har ju ringt och messat den stackars personen... Förra helgen när jag var på Porsche Carrera cup hade min morbror skickat ett mess och frågat om jag hade trevligt på Gelleråsen. Till mitt gamla nummer. Och nu är det ju ändå tre år sedan jag bytte nummer...! (Där ser man hur tät mobilkontakt jag har med min morbror...) Så på tre år kan jag tänka mig att denna person (som jag tror heter Göran) har fått en hel del konstiga sms och samtal från för honom okända nummer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0