Home sweet home

Hemma igen efter en mycket trevlig helg i Göteborg! Helgen hade gärna fått vara längre, men trots det är det ändå skönt att komma hem igen. Fick ett varmt mottagande av en kelsjuk katt... Blir att pusta lite nu och sen iväg till Far min och fira fars dag.

På väg ner till Göteborg blev jag tvungen att visa leg på tåget. De har ju infört leg. kontroller nu eftersom biljetterna numera är personliga, men det var inte därför jag fick visa mitt leg.

När jag skulle boka biljett var de slut, så jag hoppade på tåget och tänkte betala där. Konduktören kom och sa:
- Jaha, en vuxen till Göteborg då?
Varpå jag lite tveksamt svarade:
- Neej... Det är väl ungdom upp till 26?
Konduktören tittade på mig och lyfte ena ögonbrynet
- Ja, men du är väl över 26...
Inte som en fråga utan som ett konstaterande. Som om jag såg ut som en 30+:are.
Svarade att jag bara är 22, varpå han sa;
- Jaha, då vill jag se din legitimation...
Han fick titta på mitt körkort och mumlade;
- Mmm, ok... En ungdom... Det blir 320 kr, tack.

I övrigt har helgen som sagt varit mycket trevlig på alla sätt och vis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0