Siiitbil...!

Trött. Förbannad. Ledsen. Uppgiven. Förtvivlad. Finns nog många fler ord som skulle kunna beskriva hur jag känner mig just nu.

Har varit och besiktat bilen idag. Bilen mådde bra när jag åkte dit, fattas bara annat när jag varit på verkstaden 4 gånger de senaste två månaderna...

Det senaste som strulade var handbromsen. Jag hade haft bilen inlämnad på verkstaden några dagar tidigare för att de skulle byta en Purgeventil som var trasig. Tänkte att nu äntligen var det lugnt! Purgeventilen var åtgärdad och det var bara några dagar kvar till besiktning. Bilen var i toppskick!
Yeah right.

Kom hem efter jobbet och skulle lägga i handbromsen. Den for iväg... Så. Tillbaka till verkstaden. De konstaterade att vänster handbromsvajer var av och jag hann få en tid att fixa den innan besiktningen. I måndags bytte de den. Puh! Tur att det hann ordnas innan besiktningen. Nu skulle ju bilen gå igenom.

Idag åkte jag som sagt till bilprovningen. De kollade allt möjligt och det gick bra, ända tills vi körde in i det där lilla huset och skulle kolla bromsar och annat. Då säger besiktningsmannen; "Du har visst en handbroms som inte funkar här." Jag bara tittade på honom. Va? Vad menade han? Handbroms? Den är ju fixad...?
- Vad menar du? Sa jag lite flummigt.
Hade ju använt handbromsen på parkeringen när jag väntade på min tur, och då hade den funkat som vanligt.
- Jag tror att din handbromsvajer gick av, säger besiktningsmannen.
Helt otroligt. Helt makalöst otroligt.
- Nä, du skämtar...! Jag har ju precis bytt den! Det kan inte vara sant...
Böjde mig fram och tog upp pappret ur handskfacket. Beviset på att jag faktiskt bytt handbromsvajer för bara 3 dagar sedan.
- Ja, sa han, Det var den vänstra... Men nu är det den högra som gått av.

Jag hade svårt att dölja min frustration. Kunde inte den #2!@"*£% vajern ha väntat 5 minuter med att paja? Den var ju hel precis innan besiktningen. Den kunde väl ha lugnat sig med att brista till EFTER?? Men nähedå... Lagen om allting jäklighet tycks alltid gälla för mig. Jaha. Blir alltså verkstaden en gång till... Fint! Jag bara älskar att lägga hela min lön på Motorcentrum!

Ni som tycker det är dyrt att spela golf... Ni borde prova att vara stammis på verkstan...! Sagt det förut, och jag säger det igen... If money could talk, it would say "bye, bye".


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kanske skulle du ha satsat på en vanlig svensson bil typ toyota corolla istället för din häftiga bil. Kram mamma

2009-11-19 @ 17:09:35
Postat av: Daniel

Jag tycker du ska byta verkstad. Handbroms vajrarna sitter ganska utsatt under bilen och när den en ger sig brukar det vara dax att byta den andra med. Vilket jag tycker är konstigt att de inte kollade....

2009-11-23 @ 22:53:34
Postat av: Channah

Daniel; Ja, jag håller med dig, de borde ha sett att den andra också höll på att ge sig. Har bokat in en ny tid på samma verkstad så de får fixa min 2:a från besiktningen, men händer det nått mer sen så kommer jag byta verkstad...

2009-11-25 @ 14:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0