Scam

Blivit utsatt för ett bedrägeriförsök på facebook idag. Helt sjukt vilka idioter det finns, vissa drar sig verkligen inte för nånting!

Mitt ex skrev till mig. Kopierade samtalet, (inklusive felstavningar) och Följande var konversationen:

A: - Hej
Jag: - Hej!
A: - Jag är i en djup röra och jag vet inte hur jag ska säga det här
Jag: - Vad menar du??
A: - Jag är strandsatta i London
Jag: - I London? =O  Hur kom du dit? Och varför kommer du inte därifrån?
A: - alla pengar jag hade på mig med mitt kreditkort och telefon stals
Jag: - Logga in på msn... Lättare att prata där.
A: - Jag kom hit med en kompis på semester
Jag: - Var är din kompis nu då?
A: - Han är här med mig, har han ett sår på huvudet.
Jag: - Blev ni av med allt båda två?
A: - Gudskelov har vi fortfarande har våra liv och pass räddas
Jag: - Ah, vad bra :) Har ni biljetterna hem kvar också? har ni spärrat korten?
A: - Ja, Vi har en returresa hem som löv på några timmar
Jag: - Dåså, då kommer ni ju hem iallafall. =)
A: - Vi behöver din akuta hjälp
                  akuta
A: - Jag vill att du låna mig lite pengar så att vi kan balansera vårt hotell räkningar och sedan ta en taxi till flygplatsen ... jag lovar att återbetala den tillbaka till dig så fort jag kommer tillbaka

Behöver jag ens säga att det var ganska uppenbart att det här inte var Dreas??
Han/hon/den/de som skrev uttrycker sig ju som en skock får! Redan vid "Jag är i en djup röra och jag vet inte hur jag ska säga det här" stod det ganska klart att det inte var mitt ex som skrev... Han uttrycker sig inte så.
När personen (jag antar att det är bara en) kom till att han var strandsatt i London och hade blivit av med kort och telefon stod det klart att den var ute efter pengar. Skrev att han skulle logga in på msn, eftersom jag såg att exet var inloggad. Ingen skrev där.

Skrev till mitt ex på msn "jaså, du är i London du ;)" Och mycket riktigt så förstod han inte alls vad jag menade... Men han fick ju veta att nån var inne på hans sida och kunde byta lösenord.

Skrämmande att folk loggar in på andras konton och utger sig för att vara dem, och försöker lura deras kontakter... Hade denna person uttryckt sig annorlunda kanske man hade trott att det faktiskt var Dreas, och då hjälpt till med pengar... Hur man nu skulle kunna ge pengar till nån som blivit av med alla sina kort... ;)

Det finns verkligen idioter till ALLT!

 

 

 

                            


Kommentarer
Postat av: Nemi

Jävla läskigt det där. Har varit med om liknande, inte så att nån har frågat om pengar men det var nåt rövhål som hade loggat in på en kompis msn och skrivit massa skit som om jag var osams med honom.. och sen när den egentliga ägaren loggade in fick han sig en utskällning och självklart så fattade han inte ett skit. Men vi redde ut det och kom på att nån hade hackat sig in på hans msnkonto.. sjukt fan.

2010-03-05 @ 01:00:49
URL: http://demonicangel87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0