Kräftkalas i kras

Har varit ledig idag efter en lång jobbhelg. Kan dock inte påstå att det varit en särskilt företagsam dag... Eller lyckad.

Har varit sugen på kräftor i flera veckor, så ikväll tänkte jag att jag skulle slå till och duka upp de röda små läckerbitarna. Efter ett besök på Marieberg.

Träffade Nina på köpcentret och vi tog ett varv. Det blev en hel del inhandlat för min del. Bl.a. ett par nya vintertröjor och lite smink.

När Ninas buss avgick mot Örebro bestämde jag mig för att testa den nya Nagelbutiken som öppnat. Det var dumt gjort. Den första tjejen filade mina naglar alldeles snett... Det såg verkligen inte bra ut... Sen skickade hon mig bort till en kille som skulle köra Air brush på dem. Han tittade på mina fingrar och skakade på huvudet och skrek nått på kinesiska till tjejen som filat naglarna innan. Hon skrek nått tillbaka. Sen kom en annan kille fram och började diskutera med den första killen. Också på kinesiska. Kändes jätteläskigt. Skulle de säga att det inte gick att göra nått åt dem nu? Eller vad var problemet?

 Den första killen filade till dem så de iallafall blev raka. Men innan hade jag runda toppar, vilket jag tycker är snyggare. Nu är topparna spikraka. Men jag får väl skylla mig själv som inte sa nått om det. Den killen var ganska trevlig. Pratade en del medan han fixade. Den andra killen tog sedan över och målade. Han sa inte ett ord till mig. Och pratade bara kinesiska med den andra killen medan han nickade mot mina naglar. Antagligen tyckte han att de var för korta, eftersom han målade utanför. Han lät dem torka innan han tog bort det som kom utanför. Men han tog inte bort allt.

När det var klart betalade jag och åkte hem. Var inte särskilt nöjd med den där tjänsten. Så det första jag gjorde när jag kom hem var att ta fram tops och nagellacksborttagning och pilla på kanterna av naglarna. Nu ser det iallafall bättre ut. Hur jag ska fixa formen vet jag inte än. Det där med att klippa dem snyggt är ju inte helt lätt... Får väl vänta tills de växt ut lite och sen gå till nån annan salong kanske. Där lär det väl vara lite dyrare... Men å andra sidan kanske det blir bra ;)

Så.
Nu till kräftorna. Gick iväg till ICA för att se till att iallafall kvällen skulle bli bra. Tji fick jag. Varenda kräfta var såld =(

Så summa sumarum. Mina flashiga naglar blev ett fiasko och min enmanskräftskiva rann ut i sanden... Så kan det gå... Tur att man får jobba imorrn så inget mer händer... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0