Löneförhandling

Idag var jag hemma hos min syster och firade hennes födelsedag. Efter fikat tittade de flesta av oss stundvis på när Eve lekte. Jag hade några småpengar i fickan som jag gav till henne. Hon tackade artigt och stoppade duktigt i dem en och en i sin sparbössa. Sedan gick hon fram till mig, räckte upp handen och sa;
- Mer!

Löneförhandlingen var lyckad för hennes del. Jag tog fram plånboken och hittade några småpengar till som hon också fick. Även dessa stoppade hon i sparbössan. Sedan ville hon ha ännu mer. Det fick hon också. Dock inte av mig den här gången...

Nån som vill ha hjälp med sina löneförhandlingar så vet jag en skicklig 2-åring... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0