Semmeldagen


Idag har jag fått baka mängder av semlor. Och blivit hotad av en dam.

Dam: - Du... Hur är era semlor egentligen?

Jag:   - Åh, De är väldigt goda!
Dam: - Kan du lova det?
Jag:   - Ja, absolut! Och de här har jag precis gjort, så de är helt färska!

Dam:  - Ja, ok, men då tar jag två stycken...

Jag hämtar två semlor och damen betalar. Hon tar upp semmelkartongen och ska precis gå när hon vänder sig om och spärrar ögonen i mig...

Dam:  - Och jäklar dig om de inte är goda nu...!

Jag undrar vad som skulle hända om hon inte tyckte om dem... ?

Jag har faktiskt också ätit en semla idag. Tog en sväng hem till farmor efter jobbet och bjöd henne på en. Hon blev glad över att få lite sällskap en stund, och över semlan, även om jag inte riktigt förstod hur hon lyckades äta semla med sked... Ett av livets små mysterium...


                                 



Kommentarer
Postat av: Martina

GE MIG!

2010-02-16 @ 21:08:26
URL: http://platina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0