White and Nerdy

Igår när jag skulle åka till jobbet hade jag klantat mig rejält med linserna. Behöver inte gå in på detaljer, men kan ju säga att de var helt obrukbara... Såå, det fick bli glasögon.

Tittade mig i spegeln och insåg att jag såg ut som en tönt. Jag passar verkligen inte i glasögon... Såg ut som en riktig nörd. Ni vet, highschoolfilmer där den nördiga tjejen har ponytail och glasögon. Det var jag det. (Enda skillnaden är att jag märkligt nog inte förvandlades till en hot babe när jag kom hem och tog av glasögonen och släppte ut håret... hmmm... falsk marknadsföring?)

Fick väldigt många kommentarer om dessa i natt. Glasögonen, alltså.
Allt ifrån "Har du skaffat brillor?" och "Har du glasögon???" till:
 
- Jaha, oj, har du glasögon... jamen... det var ju... fint!  (lier)
- Värst vad du såg smart ut idag... (med ett överlägset flin)
- Hehe, du ser ut som en gammal skollärarinna!
- Åh, har du glasögon? Jag har nog aldrig sett dig i det... men du passar i det... (lier 2)


På tal om dessa kommentarer... Skollärarinna. Skollärarinna?!? Nog för att han som sa det var lite till åren kommen. Men ändå. Det finns väl INGEN som säger skollärarinna idag?? Jag tror aldrig ens jag hört nån säga lärarinna, mer än i gamla svartvita filmer... Numera säger man ju "lärare" om både de manliga och kvinnliga lärarna... Möjligtvis kallar de yngre barnen sina kvinnliga lärare för "fröken". Det gjorde iallafall vi när vi gick på lågstadiet. Magister säger man väl inte särskilt ofta heller. Majje kan väl hända. Särskilt om gympaläraren. Det är ju lite smidigare att säga gympamajjen... Eller är jag helt ute och cyklar nu? Alla andra kanske säger skollärarinna numera...

I'm just so White and Nerdy

 


Kommentarer
Postat av: Nemi

Skollärarinna är nåt som min farmor kan slänga ur sig men vafan.. vem säger så nuförtiden förutom gamla skrynkliga tanter som kan ge utslag i läsaren i kassan? hahaha..

2010-03-05 @ 01:15:35
URL: http://demonicangel87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0