Felhörning och Barnafödande

Har haft besök från Halmstad, Göteborg och Skövde sedan i onsdags kväll till imorse. Mycket, mycket trevligt! 

På onsdagen tog vi en tur in till Örebro för att svänga på höfterna lite... Vi var dock inte de enda som var ute den här onsdagskvällen, så det var packat med folk på Strömpis utedansgolv. Både kul, och lite småjobbigt. Jag hade inte klagat på lite mer svängrum... Men musiken gillade jag! Kul med lite nostalgitrippar och sköna gamla dängor =) 

Torsdagen var en riktig mysdag.
Vi vaknade ganska sent och åt en rejäl frukost. Eller Brunch. Eller vad man nu vill kalla det. Sen spelade vi spel.

I spelet ingick vissa utmaningar som man kunde välja att utföra. Leo satte ribban högt redan från början genom att äta en matsked matolja. Nu blev det ju genast svårare för oss andra att säga nej till de utmaningar som hamnade på vår egen lott... Det blev en hel del skratt och flams medan saker som sexig gång, grodimitation, märkliga sånger och kaninhopp utfördes. Själv fick jag både sjunga och äta en hel matsked smör. Inget jag rekommenderar! Smör (Ok då, margarin...) är verkligen superäckligt! Men det roligaste av alltihop var när Leo fick uppdraget att lägga sig ner på rygg och låtsas föda barn. Vilken inlevelse! Längesen man skrattade så mycket att man fick ont i både mage och skrattgropar... ;) 

På kvällen tog vi en tur in till Örebro igen. Den här gången för att Bowla. Första serien gick... kasst! Jag kom sist. Andra serien gick destu bättre! Jag vann både serien och totalt. Visserligen med bara två poäng, men ändå...
Hade en riktig flyt i slutet och drog in flera strikes för att avsluta med en spärr och en strike på sista rutan. Helt ok avslut får man ju säga.

Efter bowlingen var vi alla hungriga och tog oss tillbaka hemåt för att äta på Ceasar. Blev som vanligt mycket fint bemött där och maten var utsökt. När vi åt satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord, och ett av ämnena som kom upp var butiker med fyndiga namn. Jag berättade då om ett gym i Örebro som heter "Slink in, Slank ut".
När jag sa detta var Hannahs spontana reaktion; "Men gud vad snuskigt!"
Jag förstod inte riktigt vad som var snuskigt med det, utan fortsatte istället med att säga;
- Ja, men det värsta är att de har stora skyltfönster, så alla som går förbi kan ju se in på de som tränar... Det kan ju inte vara så kul... Det ligger ju mitt i stan!

Hannah utropade då;
- Jaha, du sa GYM! Jag tyckte du sa GYN...!
Plötsligt vart det så mycket klarare varför "Slink in, slank ut" kunde låta snuskigt... ;)

När vi kom hem spelade vi ännu mer spel och doppade bananer i smält vit choklad. Mums!

Den sista tokigheten vi hittade på innan sängdags var att leta hål i luftmadrassen. Hannah sov i min säng, men Anna och Leo hade lånat varsin luftmadrass. Tyvärr läckte en av dem och vi började detektivarbetet efter hålet. Hålet som visade sig vara många hål.

Min luftmadrass har nu inte mindre än fem silvertejpsbitar påklistrade. Tyvärr räckte inte det, då luften gått ur ganska mycket även den andra natten. Av detta kan man dra lärdommen att har man en katt ska man ha dörrar stängda när man har luftmadrasser liggandes på golvet...

Tack för ett par toppendagar!  =)



Kommentarer
Postat av: Leo

Tack själv Anna :P Hahaha, det var ett par mycket lyckade dagar, lätt nånting man måste göra om :-)



/Leo

2010-07-31 @ 20:25:54
Postat av: Anonym

Absolut! Halmstad eller Göteborg nästa gång då =)

2010-07-31 @ 23:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0