Andra änder...

Äntligen långhelg! När jag gick av mitt pass idag kände jag en stor frihet. Ledig torsdag eftermiddag, fredag, lördag, söndag och nästan hela måndagen! Som en minisemester!

Detta firades med basket och minigolf. Fick stryk i basketen, men tog igen det på minigolfen, även om det förmodligen var min sämsta runda någonsin... Nina hade dock en bra förklaring till varför det gick som det gick...

 N: - Jag vet varför det går så kass. Det går ju inte att slå från det här hållet!!!
 A: - Men spela från andra sidan då?
 N: - Men då blir det ju ÄNNU svårare!

Efter avslutad golfrunda tog vi en promenad och fick syn på en and som gärna lät sig fotograferas. Tyvärr hade jag bara mobilkameran på mig, så bilderna blev väl sådär...

Vi gick upp på bron vid sjön, och i en av blomlådorna på räcket hade en andhona fixat sig ett litet bo. Hon brydde sig inte nämnvärt varken om att vi gick på bron eller att vi fotograferade henne ganska närgånget. Tog några bilder och gick sen därifrån så hon fick vara i fred...

Kan fundera på om hon hade puttat ut blommorna ur lådan själv? Hon hade iallafall varit duktig på att få upp gräs och ett par kottar i sin låda, trots att den satt så högt upp. 


                                
                                                          Anden i Lådan...


Kommentarer
Postat av: Rickard

Va söt and! :)

2010-06-11 @ 21:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0