Äntligen sommar!

Idag var jag riktigt trött efter jobbet. Helst hade jag bara lagt mig i sängen och bäddat ner mig och min onda hals, men jag hade lovat Nina att vi skulle ta en kaffe i solen idag. Och tur var väl det! När jag väl varit ute en stund mådde jag hur bra som helst! Det var alltså bara lite sol jag behövde! =)

Vi satt utanför biblioteket och drack kaffe och åt glass. Och spanade på folk. Härligt och mysigt att kunna sitta ute i shorts och inte frysa minsta lilla! Dock blev vi båda väldigt irriterade när vi såg en 4-åring (vi gissar att hon var 4) i högklackat!!! Vad är det för föräldrar som låter ett så litet barn gå i högklackat?!? Såg ganska kul ut när flickan gick i sina klackar, med en napp i munnen... Hon klättrade också ganska bra på både stenkanten vid vattnet och upp för en liten trappa, och allt mamman gjorde var att från sitt fikabord säga "gå inte upp där, akta så du inte ramlar." Men att gå och hämta barnet var tydligen för jobbigt...

Jaja, det är ju ganska lätt att sitta här och säga "vad är det för föräldrar som gör si och vad är det för föräldrar som gör så?", Moralpredikan är ju ganska enkel för den som själv aldrig blivit prövad... men jag antar att jag kommer få igen när (om) jag får egna barn...

När kaffet var slut gick vi en promenad i det fina vädret. Tänk vad lite sol kan göra! Helt plötsligt var man pigg och glad som en lärka, och snart fick vi för oss att vi skulle spela basket. Vi gick bort till Kumlaby och letade upp en boll och spelade en stund. Plötsligt var klockan kvart i nio på kvällen... Hur gick det till?

Underbara, härliga sommarväder! Det är sånna här dagar man önskar att man hade ett utejobb (men övriga 9-10 iskalla, blöta, grå månader är man ganska glad att man får vara inomhus...)

Imorrn blir det löpning och på torsdag ska jag ta premiärturen ner till badet, ja, om det är så fint väder som idag alltså... Blir nog inget badande, men att ligga i slänten, lyssna på musik och läsa en tidning känns som en bra plan för min lediga dag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0