Ritz

Jag hade tänkt slå på tv:n några minuter för att se Kronprinsessans bröllopsklänning, men istället blev jag sittandes tittandes under hela vigseln och kortegen, samt båtturen och mottagandet vid slottet. Vad fint det var! De såg så lyckliga ut! Framförallt Victoria. Det strålade verkligen om henne!

Det var dock inte det enda med bröllopstema under gårdagen.

Nina, jag och Rashid tog oss en tur in till Örebro på kvällen för att gå ut. På bussen träffade vi på Thomas, Tove, Evie och ett par av deras kompisar. Blev en skrattfylld bussresa med en del bus och tokigheter.

Väl framme i Örebro bestämde vi oss för att gå till Ritz. Vi var förväntasfulla över vad det skulle vara för ställe, då vi hört väldigt blandade recensioner om det. Nina hade hört av en gemensam kompis till oss att det var ett bratställe, och har varit lite tveksam till att gå dit tidigare, men vi har också båda hört från flera källor att det ska vara ett riktigt bra ställe.

Trots att åldersgränsen är 25 och rykten säger att de är stenhårda på åldersgränser på Ritz, så var det inga problem att komma in. Första intrycket var bra. Riktigt bra. Vi satt på uteserveringen och njöt av värmen och sällskapet. Det kom mer och mer folk ju längre tiden gick, och åldern och stilen var väldigt blandad, men några brats såg vi inte till. Nina blev lite nervös av att det var så många vakter där, men jag tycker snarare att det känns tryggt. Och det var väldigt lugnt hela kvällen. Inget strul, bara glada människor som dansade och pratade!

Nu kommer jag så till bröllopstemat. Det var nämligen ett svensexegäng där. En av killarna hade en guldig pappkrona på huvudet och sprang runt med en stor tavla föreställande Daniel och Victoria. Kan ju säga att hans utstyrsel öppnade för många samtal runt om i lokalen om kronprinsessbröllopet. Kul att en sådan sak kan förena så många olika typer av människor!

Jag hade en grymt bra kväll, det var nog inte sista gången jag var på Ritz! Rekommenderas varmt för dem som vill festa i Örebro! Bra musik, stort dansgolv, bra bartenders och massor av trevliga människor! 


                                                       
                                                           Baren i det stora rummet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0