Vår i luften

Äntligen börjar våren så sakta nalkas! Underbart! Är verkligen trött på kylan och snön nu.

Idag sålde de jordgubbar på ICA. Svenska! Köpte en liter av de halvt oätliga, stenhårda bären. Antagligen hade de målat dem röda...

Men ändock. Jordgubbar. Heja våren!

Försökte mig på årets första löppass idag också. Det gick väl sådär. Kom ungefär en km innan jag insåg att det inte var frågan OM man skulle bryta ett ben om man fortsatte. Utan HUR MÅNGA. Vände och gick hemmåt istället.
 
Ett annat vårtecken är att GB-gubben varit och fyllt upp landets frysboxar med årets nya glassar! Jag och en kollega stod och kikade igenom sortimentet och kommenterade de nya sorterna. Fanns en del som kan vara värda att testa. Min kollega pekade på en som såg ut som en gitarr.

Kollega:  - Kolla! Här var en häftig sort!

Jag:        - Ja! Och kolla den här, den ser ut som en Smilegubbe!

Kollega:  - Men Channah! Det är ju en Barnglass!

Hmm. Jag undrar just vad gitarrglassen var... En glass för kostymklädda män i 50-årsåldern?

Och så det bästa vårtecknet av allt: Semesterlistorna har kommit upp! Och med dem spekulationerna om vad man ska göra i sommar. Jag vet ännu inte riktigt vad jag ska göra av min sommar. Kanske blir det midsommar i Halmstad i år? Kanske blir det St. Petersburg? Kanske blir det nån Ålandskryssning? Kanske blir det nån utlandsresa till varmare breddgrader? En och annan tur i landet lär det i vilket fall bli eftersom vännerna valt att bosätta sig på så olika platser. En sommar av couchsurfing kanske? ;-)



                                                    
                                    Barnglass!                                   INTE barnglass?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0