Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

Den här helgen hade jag sett fram emot länge. Planen var att åka till Stockholm för att träffa Ina och fotografera lite, samt njuta av försommaren på nån mysig uteservering.

Flera dagar innan det var dags att åka pratade de på radion och nyheterna om att det skulle bli regn i helgen. För var dag som gick lät det på dem som att en syndaflod utan dess like närmade sig. Jag började bli lite tveksam. Blir ju inte några roliga bilder i spöregn, och uteservering känns ju inte heller så lockande. Vad gör man i Stockholm när det spöregnar? Går på museum? Funderade fram och tillbaka men bestämde mig till slut för att inte åka. Får skjuta upp det på obestämd framtid. Men vad händer? Jo, det blir kanonväder! Hela lördagen var det soligt och varmt! Nån där uppe gillar att jävlas med mig...

Nåja, helgen blev ganska trevlig iallafall. Gick ut och åt med Nina nere vid Kumlasjön. Utsikten är toppen, men vi lär inte äta där nån mer gång... Inget fel på maten, men med tanke på att den kostar bra mycket mer för mindre mat än på nån annan restaurang här i stan känns det inte värt det. Men man kan ju göra som alla andra. Bara sitta där och ta en drink/öl/cider. Trots allt är det fantastiskt fint där nere...

Jag undrar dock hur en restaurang i lilla Kumla kan gå runt med saker som "Kängurufilé" för 230 spänn på menyn...

På söndagen var det barnkalas! Min söta systerdotter firade sin 2-årsdag med "bonger" och tårta! Och kamikazepiloten Bäver, inte att förglömma!

Det blev fika och en hel del lek. Det var där Bäver kom in i bilden. Eve fick en docka och en dockvagn av mig. Dockan fick åka i vagnen när Eve körde omkring med den, och Bäver fick åka på Bäverhyllan. Det är nämnligen det man har korgen som hänger under vagnen till. Bäverhylla.

Eve fick också en rutschkana av sin mormor och morfar. Det blev många turer i den. Men Bäver fick teståka den först. När Eve såg att det gick bra för Bäver även tionde gången hon tagit hans små tassar och traskat upp med för de fyra stegen och knuffat iväg honom ner för kanan började hon åka själv också.

Det blev underhållning för alla Eves gäster när hon körde sin rundtur; Upp med Bäver för kanans trapp, ner med Bäver på andra sidan, Eve efter, Lyfta upp bäver och gå och stoppa honom på Bäverhyllan på vagnen, köra ett varv med dockan och Bäver i vagnen, säga TUUUT när pappa var i vägen, plocka upp bäver från hyllan, låta honom gå upp för trappan på kanan.... och så fortsatte det hur länge som helst. Ända tills det var dags för oss gäster att gå. Då la sig Eve i hallen med Bäver som kudde. Inte konstigt att man blir trött efter en sån där militär hinderbana...!

                               
                               Testpiloten Bäver provåker Rutschkanan...



                                         




Kommentarer
Postat av: Nina

Men det var väldigt konstigt iaf att det var sååå fint väder.. men som sagt jag hade otroligt roligt i lördags.-.. hade lite ont i magen efter allt skrattande, FRASSE FRUKOST; O CIVIL POLISEN; vi borde startade en facebookgrupp om frasse, tycker jag, och efterlysa honom, varför heter han frukost i efternamn???!! :D

2010-05-17 @ 14:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0