Fiskeboda och PCC

Har inte så mycket att säga om Fiskebodaturen här egentligen, mer än att vi hade ett kul dygn och lärde känna några trevliga, härliga och roliga människor som man förhoppningsvis får träffa igen =)

Igår åkte jag och Nina upp till Gelleråsen för att titta på Porsche carrera cup. Lika kul som alltid!

Vi parkerade på ett lerigt gärde, och var lite oroliga att det skulle bli regn. Hade inte varit lätt att ta sig upp från parkeringen då... Men vi hade tur! Vi hade toppenväder hela dagen och åkte hem med ett par rejäla bonnbrännor!

Vi gick runt i ett par timmar och tog bilder på bilarna och förarna. Blev några fina bilder iallafall =)

När racet började letade vi på en plats nära starten att stå på, och där blev vi stående under både JTCC, STCC, PRO superbike och Carrera Cup... Ja, och de där små bilarna i början som jag inte vet vad de heter... De ser ut som förväxta go-carts! 

    
Mud on the tires... Det var betydligt geggigare än bilden visar...

      
    Rudholms bil

            

Bild 1: En glad Prins Carl-Philip efter racet
Bild 2: Thed Björk
Bild 3: 2 x Larsson
Bild 4: En glad Camaro

Det blev ganska trista resultat i både STCC och PCC, enligt min mening. Mangs ledde stort, men blev tvungen att köra en drive-through. På så vis blev det Larsson som vann. Lite trist får jag säga. Men jättekul att Prinsen körde så bra! 6:a! Så bra tror jag aldrig han varit! Härligt att se honom studsa ur bilen, sprudlande glad och ge en stor kram till... ja, vem han nu var...

STCC-loppet var väldigt spännande länge. Björk låg 4:a och försökte gång på gång komma om till 3:e platsen... Men plötsligt var han bara borta! Inte förrän loppet var över såg vi hans bil igen. Kommande på gafflarna på en traktor... Väldigt tråkigt för Thed!

Nu är det söndag och snart börjar en ny arbetsvecka... håhåjaja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0