Mycket ska man höra...

...innan öronen trillar av.

Veckans "komplimang" (eller vad man nu ska kalla det) fick jag av en gubbe som var inne på jobbet.

-"Du är så fin, att om jag vore mjölkbonde skulle jag använda dig som avelskviga!"

Hmm... Jag vet inte riktigt vad han ville ha sagt med det? Att jag ser ut som en ko? Hur som helst var det så oväntat att jag inte kunde göra annat än gapskratta...

En annan sak hände idag som definitift inte fick mig att skratta. En dam kom in med sin son, gick fram till kassan och beställde två blå Prins, och vände sig sedan till sonen och frågade
-"Vad ska du ha? De har inte Level här..."
Sonen ryckte på axlarna och sa Pall Mall... Grabben såg dock väldigt ung ut så jag frågade honom om han hade leg. Han svarade inte. Damen tittade förvånat på mig, som om hon inte alls förstod varför han skulle visa leg. när det var hon som betalade, så jag sa:
-"Om han ska ha cigg vill jag se hans leg."
Damen tittade på mig och flinade lite och sa sen:
- "Men han är inte 18. Det är min son!"

Som om jag skulle låta en unge få cigg bara för hans mamma köper dem åt honom?!? Det gör mig så arg så blodet kokar! Trodde hon verkligen att det är ok att nån under 18 får cigg om målsman köper ut dem? Att jag skulle strunta i att han var under 18 bara för att han var hennes son? Och vad är det för föräldrar som inte bara låter sina omyndiga barn röka, utan som dessutom förser dem med tobak?!? Skämmes, ta mig f-n!


 
                                Jag?                                                                                           Kossa?


Kommentarer
Postat av: Koffe

smidig morsa.. :)

2010-05-26 @ 13:30:53
Postat av: Elin Karlsson

haha! håller med om att du är bra avelsmaterial :)

2010-05-26 @ 21:33:35
URL: http://blogg.elinspixisar.se
Postat av: Leo

Unik raggningsreplik må jag säga :-) Och håller med Koffe, morsan var väldigt smidig... Hur gick det då? Nekade du dem ciggen eller? Avelsmaterial.. Också ny, men klart att fler människor som du skulle finnas :-)

2010-05-28 @ 01:39:06
Postat av: Channah

Koffe - Ja, mycket...

Elin - hahaha, Tack... tror jag ;)

Leo - Åh, tack, vad go du är! ^^ Ja, klart jag nekade ciggen. Ungar och tobak hör inte ihop! =)

2010-05-28 @ 01:48:52
Postat av: Tobbe - Webbdesign & massa annat!

Hej i stugan!

Allt bra? :)

Kram

2010-05-28 @ 02:36:59
URL: http://tobbees.com
Postat av: Henke

Haha! Ja har varit med om samma sak typ.

En unge kom in o skulle köpa cigg utan leg.

När ja nekade honom så kom han in med sin farsa, farsan frågade då efter samma cigg och pekade på sin son. Jag nekade även honom då. Han undrade varför och babblade om att han var farsa till ungen och hej o hå.

- Det spelar ingen roll, ser jag inget leg på pojken kan jag inte sälja till honom. Säljer jag till dig som vill köpa åt honom så blir det langning. Då kan vi åka i finkan både du och jag.



Henke vs. Trångsynt obildad farsa 1-0.



Stå på dej när det gäller alkohol och tobak! ;>



För övrigt är du som vi säger i göteborg: "Göööör-söt!" ;)



Kramar/

Henke

2010-05-30 @ 00:31:13
Postat av: Channah

Henke - Ja, helt otroligt, folk verkar tro att det är ok att köpa tobak om man är under 18 i målsmans sällskap... Skrämmande! Klart att jag står på mig i den frågan, som sagt, tobak och ungar hör inte ihop ^^

Tack så mycket för komplimangen, det är du med ;)

Kramar

2010-05-30 @ 19:00:33
URL: http://channah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0