Händig man sökes!

Eller kvinna, för den delen.

Ovanför mina fönster sitter en fläkt, eller vad det nu är för nått... Den i vardagsrummet har aldrig tidigare låtit alls, men nu har den satt igång och brummar och surrar och låter så jag håller på att bli tokig!

Den i sovrummet har alltid surrat så länge man har fönstret stängt, därför har jag vädringsfönstret öppet året om där. Nu börjar det dock bli lite väl kallt att ha fönstret öppet har jag märkt... Men stänger jag det, kommer det där hemska ljudet!

Så, hur får man bort det??? Det borde inte vara så svårt!

Klättrade upp och fann två spakar. Problemet är bara att det inte hjälper hur man än har spakarna, det låter iallafall! Har man båda spakarna utåt, så låter det, har man båda inåt, så låter det, har man en åt varje håll, så låter det...

Gaaaah! Blir helt galen! Måste få bort det hemska ljudet!!!!! Måste. Få. Bort. Ljudet. 


                                                                 

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Du bor ju i ett hyreshus!

Där är det bara att ringa hyresvärden så har de en massa händiga män eller kvinnor. Jag vet att du har en del andra saker att fixa också så det är väl bara att göra en lista. De har säker en mailadress också om det är jobbigt att ringa. Kramar mamma

2010-11-30 @ 21:58:00
Postat av: Channah

Vad har jag mer att fixa? Kranen (munstycket) har jag bytt, så nu kommer vattnet som det ska...

Jo, jag vet att jag kan ringa hyresvärden, men det känns som en så liten grej att det borde gå att fixa det själv...

2010-12-01 @ 07:48:38
Postat av: H

jag vill hjälpa dig

/H

2010-12-26 @ 00:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0