Nu är det jul igen...

... Eller nästan iallafall...

Vart tar tiden vägen? Redan 25:e oktober... 25 oktober innebär att det nästan är November... Och när det är November, är det snart December... Igår var det Juli och jag kom hem från Azorerna. Vart tog de andra månaderna vägen?

Nina och jag har pratat om att ta oss en välbehövlig weekend till Rom. I början av December sa vi. Det är bara det att alla helger redan har planerat upp sig själva. Alla utom en. I November. Det är dock en korthelg och inte så lämpligt att resa på... Men jag har ju några dagar semester att ta ut kvar, så kanske, kanske ändå...

F.ö. vill jag påpeka att IKEA inte var först med julpyntandet i år. Det var Coca-cola. Jag är redan trött på tomtarna på Cola-flaskorna. Vad är det för fel på Rudolf? Paket? Jesus??

Tyvärr är de inte ensamma. Jul-bilaga till Liseberg med tidningen. Julklappstips på msn. Julbord i varenda restaurangannons. Och Adventsstakar på ICA.

Missförstå mig inte, jag gillar julen. På julen... Men när de julskyltar och pyntar redan... GAH! Jag får panik! Ska man julshoppa till helgen? Ska jag avkräva önskelista av släkt och vänner nu? Kanske lika bra att köpa skinkan på en gång. Så har man det gjort sen...

Förresten behöver jag nog inte ha så mycket panik. Jag har ju redan julpyntat. D.v.s. ljuslingan på balkongen hänger där sedan förra julen... (dock får jag väl komma ihåg att sätta i kontakten...) Och så glömde jag att ta bort de två tomtar jag hade. I 12 månader.

(Jaja, i 10 månader, men nu ÄR det ju snart jul igen...)


                                                          

Kommentarer
Postat av: mamma

Har du tänkt köpa skinka i år?

Du kan väl ställa in tomtarna i skåpet en liten stund så blir de ju som nya igen om en och en halv månad. Tar ca 5 sekunder / tomte. Väl använda sekunder. :)

2010-10-25 @ 21:12:00
Postat av: Mamma

Ska du sköpa skinka i år?

Du kan ju ställa undan tomtarna i skåpet en liten stund, så är de ju som nya igen när du tar fram dem om 1 1/2 månad. Tar ca 5 sekunder/ tomte. Väl använd tid. :)

2010-10-25 @ 21:15:41
Postat av: Channah

Varför får jag en dejavu känsla när jag läser ditt andra inlägg? ;)



Jag köpte skinka förra året också. Det brukar finnas färdigkokt, skivad och klar på profilen ^^

2010-10-25 @ 22:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0