Uppbokad hypokondriker

Ibland tar man sig helt enkelt vatten över huvudet.

"Jo, men det hinner jag, och det med och det och det och det... inga problem, det fixar jag!"

Efter jobbet idag skulle jag fika med Alex, fick dog höra av mig och säga att jag blev lite sen. Trots allt fick även jag inse att jag inte skulle hinna hem, byta om och gå och ta ut pengar på en kvart...

Vi satt och snackade och hann lagom få i oss kaffet innan han fick åka iväg och släppa in hästen och jag hastade in på ICA för att göra lite snabb-shopping. Under tiden som jag handlade ringde min mamma, så det blev både telefonsamtal och handling samtidigt. Men jag hann i god tid hem och lägga in grejerna innan det bar av mot syrran.

Hade tänkt leka lite med systerdottern medan syrran var borta, men hon hade feber, så hon kröp upp i mitt knä och gosade istället. Då och då piggnade hon dock till. Som när det var matdags till exempel. Falukorv är inte dumt det!

Nu när jag kommit hem känner jag mig tjock i halsen... Hypokondriker kanske? Jag är i princip aldrig sjuk, men nog känner man efter lite extra när man träffat nån annan som är krasslig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0