En lugn helg

Det blev en helg i lugnets tecken. Jobbade sent på fredagen och avslutade kvällen med ett avslappnande, varmt bad och en dålig film.

Lördagen blev också oväntat lugn. Tanken var att jag och Anna skulle gå ut, men efter lite övervägande kom jag fram till att jag inte orkade. Tursamt nog hade hon och Putte drabbats av s.k. paltkoma, så jag behövde inte känna mig som the bad guy. Tur!

I söndags var jag hemma hos mor och blev bortskämd med hemlagat. Ja, inte för att jag inte lagar mat hemma hos mig, men det är trots allt lite skillnad på söndagsstek och snabbmakaroner...

Hos min mor var också min syster och systerdotter. Eve har kommit in i en "inte"-perod. Allting var "inte". Hon skulle inte gå upp, och hon skulle inte gå ner, hon skulle inte hjälpa mormor med såsen och hon skulle inte ha gelé. Som tur var har hon inte förstått det där med bakvänd psykologi än. Så när vi skulle gå ner och hon sa "inte ner", behövde vi bara säga att vi skulle stanna kvar uppe, så var det plötsligt "inte uppe" som gällde, och hon gick med ner.

Syrran frågade henne om moster skulle gå med och tvätta händerna, men det skulle jag inte.
- Ska mamma göra det då?
- Nej, inte mamma!
- Nähe, vem ska gå med dig då?
- Moster!

Så summa summarum så var alla "inte" egentligen fullt möjliga, bara hon fick bestämma det själv...

Senare på söndagen åkte jag hem till Elin för att hälsa på henne och nytillskottet. Vad söt han var, lilla Casper!
Och snäll var han också... Visst skrek han en stund då och då, men mitt i ett skrik kunde han plötsligt somna...
Den som ändå somnade så fort! 

Fast det är klart... Spanska liga-matcher, som grabbarna tittade på, kan ju få vem som helst att somna snabbt... ;-) 

                  ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦ ♦♦♦♦ ♦♦♦♦ ♦♦♦♦ ♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦ ♦♦♦♦ ♦♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦♦♦               
 

Kommentarer
Postat av: Elin Karlsson

håller med om sista raden! ;D

2011-02-08 @ 10:01:10
URL: http://blogg.elinspixisar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0