Åska, spöregn och presenter

Regn, regn, regn, skönt att komma in en sån här dag!

Känner mig rätt nöjd idag, fått tag i allt jag skulle ha och hunnit med det jag skulle hinna. Efter jobbet åkte jag in till stan för att beställa doppresenten jag tänkt ut till Elins lilla Casper (förlåt Elin, vet att det inte är ett dop, men namnkalaspresenten låter ju så märkligt...)

Efter det blev det Marieberg för att inhandla 25-årspresent till Jocke. Blev hyfsat snabbt avklarat. Ibland är det bra att planera innan man handlar, även om det inte hör till vanligheterna att jag gör det... =)

Blev också två nya tröjor, med skojiga texter... Underbart! Helt min typ av humor...

På väg hem brakade dock helvetet lös. Eller nja, det var väl mer vatten än eld kanske... Det kom ett åskväder följt av ett sånt hårt störtregn att det knappt gick att se alls fast vindrutetorkarna jobbade för fullt. Motorvägen blev snabbt överfylld med vatten och bilkön som bildades sniglade sig fram i 50 km/h. Ibland känner man sig rätt liten när naturens krafter sätter igång...

Men hem kom jag iallafall! Nöjd och glad över dagens inköp och att jag nu kan stryka ett par saker från "to-do" listan. Yay!

Och iochmed det är jag nu redo att ladda upp inför helgen... Eller... kanske måste hämta den beställda presenten också... Och slå in den andra... Men ändå! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0