Planer på Plan

Dagens funderingar...

* Varför kallar de den "Köttsoppa", när det nästan bara är grönsaker i den?
* Varför har "måste-göra" listor aldrig något roligt innehåll?
* Och varför skjuter man alltid upp saker till sista stund? (Eller är det bara jag...?)

Nu är det bara 2 veckor kvar tills vi lyfter mot Italien. Hade lite funderingar över packningen. Vi ska ju endast ha handbagage med oss, så jag funderade på om man verkligen får ha med sig t.ex. en rakhyvel i handbagaget. De brukar ju kunna vara lite kinkiga med sånt där på flygbolagen...

Nina skickade en länk till mig där det är listat precis vad man får ta med och inte, och vad som får vara i handbagaget och vad som ska befinna sig i lastutrymmet.

Visste ni att man får ta med sig en yxa på utlandssemestern? (Dock endast i lastutrymmet...) Det kan ju vara bra att veta...!

Även stekpannor ska vara i lastutrymmet, men gasvapen får man inte ta med sig. Märkligt. Inte heller sprängämnen är tillåtet...

Skjutvapen får medtagas efter överrenskommelse med flygbolaget...

Hmmm, ja, jag ska nog klara mig rätt så bra, har inte tänkt ta med varken stekpanna eller skjutvapen till Milano.

Och vad som gällde för rakhyveln? Jo, om skaftet är i plast och metallbladet är fastgjutet i det får man ha den i handbagaget. Tur! Inga chewbacca-ben i Milano inte! ;)



                          

Kommentarer
Postat av: Emma

Nja, jag har egentligen rätt roliga saker på min måste-göra-lista, som baka tårtbottnar, fixa tårta, planera kalas, shoppa inför teneriffaresan om en månad osv, men ändå kan jag inte komma mig för att göra något av det. :P



Jag har faktiskt också funderat över det där med rakhyvlar, men då är det okej att ta med en i handbagaget alltså? Skönt. :)

2011-03-03 @ 14:05:12
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: Martina

hahaha de bröt sönder min väns nagelfil och slängde den en gång. sånna kan ju vara farliga!

2011-03-03 @ 15:04:54
URL: http://platina.webblogg.se/
Postat av: Channah

Emma; Ja, sålänge den är i plast och metallbladet är fastgjutet i skaftet så ska det vara lugnt =)



Martina; Ja, huva, man ska inte underskatta kraften i en nagelfil...!

2011-03-04 @ 13:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0