Money, money, money

Har sagt det förut, och jag säger det igen; If money could talk, they would say "bye bye!"

Förra månaden köpte jag en ny soffa. Eller rättare sagt; en ny soffgrupp. Så den här månaden tänkte jag ligga lågt med utgifterna. Det gick inte så bra.

Först kom försäkringen på katten. Den är visserligen dyr för att vara en försäkring, men inte i närheten av vad soffan kostade. Betalade den och hyran och tänkte att när de andra räkningarna är betalda så kommer jag få rätt mycket över den här månaden, inget större som ska betalas och löneförhöjningen satt ju fint.

Trodde jag ja!

Lämnade in bilen på en förbesikning. Besiktningen i sig var förvisso gratis, men de hittade en del grejer att åtgärda innan den riktiga besiktningen. Bl.a. behövdes båda bromsskivorna bak bytas ut. Den ena hade rostat på utsidan, och den andra på insidan. Yippie!

Frågade inte vad det kommer kosta, trots allt måste de ju bytas ändå. Dels för att gå igenom besiktningen, men också för att det kan vara rätt dumt att åka omkring med bromsar som inte funkar...
Kan dock utan att veta den exakta summan se framför mig hur tusenlapparna flaxar iväg ut ur plånboken...

Detta var dock inte den enda oväntade utgiften denna månad hade att bjuda på. Flera dagar nu har min mobil krånglat. Ja, värre än vanligt alltså, den har ju varit lite si och så under en längre period...

Att kameran inte fungerar har jag vant mig vid. Det har den inte gjort på nästan 1 år. Allt annat har ändå funkat bra. Tills nu. Helt plötsligt får telefonen för sig att ändra färg på displayen. Allting blir blått och upplösningen blir helskum. (Ungefär som när man ändrade bildupplösningen till vissa spel på windows 3.11 datorerna...)
När den har denna upplösning går det inte att se menyerna, eller vad man knappar in. Det går att ringa, om man kan numret i huvudet, och inte knappar nån siffra fel, för det ser man inte... Efter några minuter återgår skärmen till att se ut som vanligt och alla menyer och annat funkar som vanligt. Men när som helst under de senaste dagarna kunde skärmen utan förvarning bli blå igen. Sedan började batteriet att ladda ur sig hur fort som helst. Så igår bestämde jag mig. Imorrn måste jag åka och köpa en ny telefon!

Sagt och gjort. Nu har jag en ny telefon. För tillfället ligger den på laddning, men imorgon ska jag starta upp den... Håller alla tummar jag har för att jag relativt snabbt ska förstå mig på hur den fungerar... Men det återstår att se =)




Kommentarer
Postat av: Thomas

Lugnt, det drabbar ingen fattig!

2011-10-18 @ 21:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0