Taxi from Hell

För ett tag sen åkte jag hem med KumlaTaxin från Örebro. Det var lite av en skräckupplevelse då herrn som körde först missade en avfart inne i stan, och sedan var nära att missa avfarten från motorvägen till Kumla också. Tack vare att vi som satt i bilen ropade så svängde han. Och höll på att köra rakt in i stolpen...

En av passagerarna fick inte upp sitt fönster och bad chauffören att stänga det. Chauffören började då pilla på en knapp på sidan, men glömde att titta på vägen och så for vi över på fel sida! Jag och tjejen som satt bredvid mig skrek "håll koll på vägen". Resten av vägen gick iallafall bra.

I lördags var jag och Anna inne i stan och åt och gick på bio. Jägarna 2, som för övrigt var mycket bra!

När vi skulle hem tog vi Kumlataxin. Jag stelnade till lite när jag såg att det var samma gubbe som skulle köra. Men sen tänkte jag att han kanske bara hade en dålig dag sist...

Det gick ganska bra. Han körde visserligen väääldigt sakta i början, men eftersom det är fast pris så spelade det ju ingen roll. Ända till Kumla gick det bra, och det var tyst och stilla i taxin. Tills hela bilen hoppade till. Gubben hade kört upp på en trottoar! Sedan körde han ner igen efter kröken.

Han såg nog att vi såg rätt chockade ut allihopa, för han sa;
- Ja, jag vet att vägen inte svänger där, men den borde göra det!

Han berättade sedan att vägen tidigare har svängt mjukt där, men nu har de gjort om den så man måste åka rakt fram (förbi trottoarkanten) och sen svänga 90 grader, runt trottoaren, istället för att bara ha vägen svängd som innan. Det tyckte han var dumt. (Vi tyckte det verkade mer dumt att gena över trottoarkanten för att vägen borde svänga där, men det vågade vi inte säga.) 


                                            
                                            Nja, ok, riktigt såhär illa var det inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0