The final Countdown

Nedräkningen har börjat. Om 5 dagar bär det av västerut. Till mitt 15:e besökta land! Ett av mina drömländer att besöka dessutom!

Förberedelserna har också börjat. Häromdagen var jag på shoppingtur för att hitta lite kläder som är "lediga men snygga", som det står i vårt resprogram att vi ska ha, vad nu det innebär? Hur som helst så blev ett par pikétröjor, två shorts, ett par andra byxor, en bikini, en blus och två par skor resultatet av shoppingturen. Förra veckan köpte jag dessutom en ny klänning som också får följa med över atlanten. Tillsammans med diverse "gamla" kläder såklart...

På tal om skor. När jag var i den ena skobutiken hittade jag som vanligt inga skor i min storlek, utan fick snällt traska över till barnavdelningen. Där hittade jag dock två par fina skor som jag bestämde mig för att köpa.
När jag kom fram till kassan log expediten vänligt och sa;

"Nämen, är det till skolavslutningen?"
Lite förvirrad tänkte jag; "så ung ser jag väl inte ut?" Men svarade;

- "Nä, jag ska åka till USA, så jag tänkte det kunde vara kul med lite nya skor..."
Till svar av den numera JÄTTEglada expediten fick jag;

- "Jaha, men oj! Vad roligt att göra en sån resa! Och med barnen också!"
- "Mmm", sa jag. För vad skulle jag säga? Det kunde ju inte hon veta, att det var på mina pyttefötter skorna skulle sitta. Eller att jag inte har några 14-åriga barn... (Eller hur gamla nu barn brukar vara som har min storlek...)

Dagarna går väldigt långsamt just nu, men det gör de väl alltid när man väntar på något. Men det är nog tur det, för än har jag lite saker kvar att fixa innan resan. Förutom nedräkningen... 


                             

Kommentarer
Postat av: Nina

HAHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHAHAHHAHHAHAHHA

2012-04-11 @ 18:55:31
Postat av: Channah

Kul att man kan glädja någon ;-)

2012-04-11 @ 20:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0