High Chaparall

Då var helgen över och verkligheten knackar på igen, men vilken helg det var!

Vi var 11 stycken från olika delar av landet som begav oss mot smålands skogar för att leka Cowboys. Vissa saker var väl planerade, andra inte alls, men hur som helst så blev det väldigt bra!

Det var ju vätternrundan i helgen, så det första som inte blev som planerat var bilvägen dit. Men vi fick ju en liten extra roadtrip iallafall =) 

Någonstans längst vägen tänkte vi stanna och äta mat. Mellan Laxå och Mariestad fanns hur många ställen som helst, men vi tyckte att det var lite tidigt. Istället skulle vi stanna mellan Mariestad och Skövde. Jo, visst. Det gick ju bra. Eller inte. Efter skövde måste det ju iallafall finnas gott om ställen, tänkte vi. Först efter tre mil hittade vi det första, där vi stannade och åt. Efter det fanns det givetvis restauranger på varenda vägskylt... 

Innan helgen hade jag bakat. Det kan ju vara trevligt om vi har nått gott att tugga på under kvällen när vi ska spela spel, så nu ska jag överraska och ha med lite kakor, tänkte jag. Dock var jag inte den enda som hade tänkt så. (Lika barn leker bäst?) Nina hade jordgubbar med sig, Samzan hade bakat både morotstårta och kladdkaka, Grabbarna hade köpt en stor tårta, Donald hade en godislåda och Peter hade chips och ostbågar med sig. Så hungriga behövde vi definitift inte vara efter maten heller... 

Det bidde dock ingen spelkväll. Vi trängde ihop oss allihopa i en stuga och gick laget runt och berättade hemligheter, oväntade saker och annat smått och gott. Det blev en väldigt trevlig kväll!

Dagen efter var det äntligen dags! Nu skulle vi få gå in i vilda western! 

Dagen började bra. När vi stod i kön till frukostbuffén kom en kille ut från frukosten och dumpade en hög med matbiljetter till Donald. Han delade ut ett par av dem till oss, så frukosten blev gratis för vår del. Sånt är ju alltid trevligt! 

Innan resan hade vi lämnat information till alla deltagare att 125 kr/ person skulle lämnas till mig för stugorna, och 200 kr till Leo för entrén. Precis innan vi ska in går Leo och betalar tillbaka dessa 200 kr till dem som hade betalat. Totte hade nämnligen fixat gratisbiljetter via sitt företag! Hurra för Totte! Inte varje dag man får sponsring för något man gör på sin fritid! 

Väl inne i parken hade jag räknat med att vi troligen skulle dela på oss ganska snabbt. Att hålla ihop en grupp på 11 personer en hel dag kan ju vara lite svårt. Men bortsett från några minuter ett par gånger under dagen då någon eller några smet iväg på egna äventyr en stund, så höll vi faktiskt ihop allihop större delen av dagen. Och kul hade vi! 

Många av oss köpte hattar, några i gänget gick steget längre och köpte piskor och ponchos i Mexico också. Vi gick på en väldigt rolig show, och några provade att rida. Vissa på den mekaniska tjuren, andra på en trähäst... 
Vi kunde alla konstatera att vi var för stora för ponnyridningen... 

Däremot var vi inte för stora för att åka tåget! Det var en kul upplevelse, för "konduktören" gick verkligen in för sin roll! Rånet i sig trodde jag skulle vara lite mer, men fortfarande, den där konduktören var helt fantastisk!

När vi klev in i parken på morgonen hade jag en amerikansk bandana runt huvudet. Sen köpte jag en hatt. Så jag gick runt hela dagen med bandanan i handen. Men när vi skulle åka hem upptäckte jag att den inte längre var med. Antingen tappade jag den på tåget, eller så la jag ifrån mig den i en hylla när jag tittade på ett par boots, och glömde den där. Tråkigt är det iallafall, för den var min favoritbandana. Hur kunde jag missa att den var borta?? =(

Förutom det är jag väldigt nöjd med helgen, jag hade hur kul som helst och tror och hoppas att alla de andra i gänget också hade det! Nu ska vi ladda för vår nästa Lekhelg! 

                           
                             Hela gänget!

                           
                           Alex och Donald hittade en häst som de inte fick rida på... 

                           
                           ...Så Donald intog istället den elektriska tjuren...

                          
                           ... och Alex hittade en trähäst!

                          
                           Clint... eh, STEFAN Eastwood tog en siesta i Mexico...

                           
                           Sista spåret av bandanan... 

                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0