Wild Westkusten


I lördags klev jag upp med tuppen och trotsade isvindar för att ta mig ner till tåget, bege mig söderut, och möta våren i Halmstad!

Det blev en ganska behaglig resa, inga förseningar och inga extra stopp. Annars verkar det vara en klassiker när jag åker tåg att vi kör på en älg, att bromsslangen har gått av, att vi får stanna för möte av tåg, att lokföraren inte dykt upp, att en dvärg hängt sig eller att tåget börjat brinna. (Det där med dvärgen handlade om en ljussignal för lokföraren, som tydligen kallas för dvärg, men det lät ju lite konstigt när de råkade säga så i högtalaren ut till passagerarna...)

I Göteborg fick jag snällt sitta och vänta på nästa tåg, men det gjorde ingenting, jag tog mig en lyxfrukost på café Ritazza och hade det ganska så bra!

Väl framme i Halmstad sken solen för fullt och det kändes verkligen som att komma från vintern direkt till våren! Underbart! Det är väl en av få egenskaper man delar med Stålmannen, att man får energi från solen! =) 

Anledningen till att det blev Halmstad denna helg var Tottes födelsedagsfirande. Och vilket firande han hade ordnat med! 

Det första som stod på schemat var Laserdome. Jag och Samzan hade dock missuppfattat det hela lite och avstod att spela, eftersom vi trodde att spelet skulle vara smärtsamt. Jag trodde att det skulle vara ungefär som Paintball, att folk kommer därifrån med stora blåmärken och har ont överallt. Så vi gick ut i solen med Sara och åt glass istället. Vi ångrade oss dock lite sen när vi fick berättat för oss hur Laserdome gick till. Det lät ju faktiskt inte alls särskilt blodigt, utan snarare kul. Men men, det lär dyka upp fler tillfällen... 

Senare på kvällen fanns ett bokat bord på Wild West. Vilket ställe! Där trivdes jag som fisken i vattnet! Inredning i Westernstuk, god mat, Cowboys som serverade maten och Cowgirls som då och då hoppade upp på scenen och körde dansshower! Och sedan blev det ju såklart inte sämre av att man var där med ett trevligt sällskap! Självklart var även menyn westerninspirerad, och jag provade Bison! Det var riktigt gott! 

Det blev en väldigt trevlig kväll med god mat, dryck och sång! Hela restaurangen sjöng "Ja må han leva" för Totte, som syntes tydligt i sin lila, blinkande, cowboyhatt! 

Söndagen blev också en rolig, men lugnare, dag. Vi spelade ett helgalet spel som hette "Spank the monkey". Efter att ha spelat ut alla kort, utan att någon hade vunnit, eftersom vi alla var duktigare på att sabba för varandra än att få i verket våra egna planer, bestämde vi oss för att spela Uno istället. Med nya regler. såklart. Reglerna gick ut på att korten skulle kastas på högen istället för att läggas där. Landade kortet på högen klarade man sig, landade det utanför fick man ta upp ett kort. Om det snurrade och landade uppochner fick ALLA ta upp ett kort. Ja, vad ska man säga? Många kort blir det... Behöver jag ens nämna att reglerna efter en stund fick ändras? 

Spelet tog till slut slut, och så gjorde tyvärr även vår Halmstadsvistelse. Men fortsättning följer! Lekhelgerna vi har börjat planera är snart aktuella. Om man nu tycker att 3 månader är snart...  



                              
                               Wild West 

                                  
                              En stor stark, betydde verkligen en STOR stark... (1 liter)
  
                                                 
                              Totte i sin fina hatt... 

                              
                              ... Och jag i Leos!

Kommentarer
Postat av: Leo

Hela helgen var sjukt rolig! :D

2012-03-05 @ 20:52:25
Postat av: Totte

Och helt ärligt trodde jag inte trubaduren kunde spela födelsedagslåten på gitarr.

2012-03-05 @ 21:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0