USA

Har nu varit hemma mer än en vecka, tänk att det kan gå så fort! Den lilla bubblan man levde i där på andra sidan Atlanten börjar nu spricka och verkligheten kommer ikapp...

Mitt första besök i USA var toppen! Allt var helt fantastiskt! Nästa gång hoppas jag dock kunna vara där längre än 5 dagar...

På Arlanda träffade vi på de första ur gänget som skulle med på resan. De andra mötte vi upp i Frankfurt. Dock hade det blivit lite tokigt med platserna på planet, så vi hamnade väldigt utspritt. Jag satt allra längst bak i planet. Själv. Eller ja, inte helt själv såklart, men utan någon annan från vår grupp. Den närmsta satt 5 säten längre fram... Men jag hade ändå tur. De flesta runt omkring var tyskar, Ryssar och Ukrainare, men de två som satt närmast mig var Engelsmän! Och väldigt trevliga! De hade varit i USA förut och berättade en hel del om vad jag hade att vänta mig.

Väl framme i Orlando efter en något skakig flygresa kom vi till vårt hotell. Och vilket hotell! Så otroligt fint!

Vi blev välkomnade på gården och fick oss lite mat och vin. Vi fick också rådet att hålla oss vakna så länge vi kunde för tidsomställningen. Så vi gick ut och testade nattlivet! Först hamnade vi på en sportbar. Där hände inte så mycket. Sedan gick vi vidare och hamnade på en pianobar. Vilket ställe! Två stora pianon (eller flyglar kanske, vad är skillnaden?) stod längst fram på en scen. Dit fick folk gå och slänga pengar på de som spelade och önska låtar. Och vad de kunde! Det spelades verkligen ALLT där! Och vilken inlevelse och känsla pianisterna hade... Rena Rockbaren!

De kommande två dagarna fick vi gå en mycket intressant och rolig kurs på Disney Institute, där vi också fick se lite smakprov på några av de olika parkerna, och fundera över hur vi ska kunna föra över en del av Disneys tänk till vår egen verksamhet här hemma. Givetvis blev det även en hel del festande och upplevelser i Epcot med alla nya vänner vi skaffade oss i gänget!

När utbildningen var klar begav vi oss vidare mot Miami Beach! Första kvällen gick vi på NBA match! Miami Heats mot Toronto Raptors. Vilken stämning! Vilken upplevelse! Det var verkligen full fart och något som hände hela tiden! En tjej sjöng både USA och Canadas nationalsånger, och hela arenan stod upp med handen över hjärtat. Magic Moment! När det inte spelades basket såg antingen mascoten eller några lättklädda tjejer till att hålla igång publiken. Antingen med dans eller olika tävlingar. Vågen drog igång och varade massor av varv, På tv skärmarna kom då och då uppmaningar om vad man skulle göra. Ibland heja eller klappa för Miami Heats, och tyvärr stod det ibland även att man skulle bua och föra oväsen när Toronto Raptors hade bollen. Lite taskigt kan jag tycka. Men det går ändå inte att komma ifrån. Vilken stämning!

Dagen efter var vi ute i Everglades. Häftigaste upplevelsen på resan! Och vilken duktig guide vi hade där! Förutom att se en hel del Alligatorer i det vilda fick vi även se en show med tränade alligatorer och hålla i en söt liten babyalligator. Dock fick vi uppmaningen; "Don't kiss him, he's gonna kiss back!"

Det blev även shopping, sol, bad, nya vänskapsband och ännu mer festande under resans gång, men det är nog bäst att inte skriva för mycket om det här... ;)

Alligator i Everglades

Söta Babyalligatorn

Hela gänget!

Kan ju inte gå på Disneyworld utan att hälsa på Kalle Anka...

Nu har man lite reseabstinens. Vill se mer! Vill resa mer!
Fyller upp en del av tomrummet med en Ålandskryssning nu i maj. Sedan blir det nånstans i Europa i sommar. Och frammåt Januari har Nina och Jag stora planer...