Året som gått

En sammanställning, eller kanske snarare ett axplock av året som gått kan ju vara på sin plats.
 
Inför det här året sa jag att det här skulle bli mitt bästa år, och till mångt och mycket tycker jag nog att jag har lyckats hålla det. Klart att det har varit ett par motgångar också, men på det stora hela var 2012 ett bra år!
 
Att resa är det absolut bästa jag vet, och det har jag verkligen fått göra det här året! Så otroligt många upplevelser och fina minnen som jag kommer att bära med mig in i framtiden, människor man fått träffa, platser man fått se, kulturer jag fått uppleva och alla dessa vackra bilder som kommer finnas bevarade på näthinnan...
 
Året började med att jag drog iväg till Oman med en god vän och hade en fantastisk vecka! Tänk vad fort man vänjer sig vid att vara ledig och kunna göra vad man vill, när man vill! Vaknar på morgonen, äter bufféfrukost, tar en promenad på stranden, går till gymmet, åker iväg på roliga och spännande utflykter, för att senare bara däcka i en solstol intill indiska oceanen och allmänt njuta av livet. Året hade definitift inte kunnat börja bättre!

Oman bjöd på många häftiga upplevelser. För att nämna några sov vi en natt under bar himmel ute i öknen, tidigare den dagen hade vi åkt med jeepar i sanddynorna och klättrat upp på den högsta dynan vi kunde hitta för att se när solen gick ner i horisonten. Vi var upp till bergen och tittade på grottorna där folk för bara 40 år sedan hade bott! Svårt att ens föreställa sig att någon bott i grottor i vår moderna tid! Vi var till stan på ett par shoppingturer och middagar, och man klagar ju aldrig på när det är billigt att shoppa eller en trerätters med riktigt fin mat kostar som en vanlig middag hemma... Vi fick också lära oss en del om Omans kultur och traditioner, och iklädd slöja, långbyxor och långärmat fick jag beträda Sultanens Moské!
 
Årets andra resa gick i april till USA. Jag har redan skrivit en del om den resan - USA - Så den som är intresserad kan läsa där ;-)
 
När sommaren kom var reseabstinensen på topp. Jag har väldigt länge velat se och besöka Auschwitz, och den här sommaren blev det äntligen av! Jag och en väninna tog en långweekend till Krakow för att bl.a. besöka Auschwitz. Det blev även en hel del andra upplevelser under resan, bl.a. en tur ner i Saltgruvan med den suraste guide vi någonsin mött, och tro mig, vi två har mött MÅNGA guider! Vi besökte även Krakows slott, och tog oss en tur i en luftballong! - Krakow -
 
Året har dock inte bara bjudit på resor. I somras åkte vi ner 11 personer från olika delar av landet till High Chaparall och lekte av oss en hel helg, för som jag brukar säga, när man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!
 
Sommaren bjöd också på en liten Ålandskryssning, och en exotisk afton med bl.a. kamel och krokodil på menyn.
 
De motgångar jag haft under året har handlat om kärlek, där det tyvärr inte alltid går som man vill och hoppats på...
 
Inför 2013 blir målsättningen att skapa ännu ett fantastiskt år fyllt med resor och äventyr! Startskottet går i februari, då det blir ett besök i karibien! Mer om det återkommer jag till efter resan ;-)
 
                                                                                                                                        // Channah
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0